You are not logged in.

• "Uitdedoos" started this thread

Date of registration: Aug 2nd 2014

Language Team: Translation Proofreader

Focus Group: Translation Proofreader

• Send private message

1

Saturday, August 2nd 2014, 7:28am

Hoi Nederlands Team

Sinds kort heb ik interesse in tVP en tZM .

Ik had de Nederlandse versie van tVP gevonden en het irriteert me dat de vertaling zo slecht is .
Het begint al met de introductie van The Venus Project .

59 guests thanked already.

• Send private message

2

Saturday, August 2nd 2014, 7:31am

Ik bemerk nu ook een irritante eigenschap in dit forum dat er 60 seconden tussen het posten moet zitten .

61 guests thanked already.

• Send private message

3

Saturday, August 2nd 2014, 7:34am

Het is blijkbaar automatisch vertaalt via google .
The Venus Project
The Venus Project is een organisatie die een haalbaar plan van aanpak voor sociale verandering, een die werkt naar een vreedzame en duurzame mondiale beschaving voorstelt. Het schetst een alternatief te streven naar waar de mensenrechten niet langer papieren proclamaties, maar een manier van leven.
We opereren vanuit een 21.5-acre Research Center gelegen in Venus, Florida.
Wanneer men de enorme omvang van de maatschappelijke uitdagingen van vandaag, kunnen we veilig concluderen dat het tijd is de hoogste tijd voor ons om opnieuw te onderzoeken onze waarden en om na te denken en te evalueren wat de onderliggende problemen en aannames hebben we als samenleving. Deze zelf-analyse roept de vraag op de aard van wat het betekent om mens te zijn, wat het betekent om lid te zijn van een "beschaving", en welke keuzes we vandaag kunnen leveren aan een welvarende toekomst voor alle mensen in de wereld te garanderen.
Op dit moment zijn we vertrokken met zeer weinig alternatieven. De antwoorden van gisteren zijn niet meer relevant. Ofwel we blijven zoals we zijn met onze verouderde sociale gewoonten en gebruiken van het denken, in welk geval onze toekomst zullen worden bedreigd, of kunnen we een meer geschikte set van waarden die aan een opkomende samenleving relevant zijn van toepassing.
Ervaring leert ons dat het menselijk gedrag kan worden gemodificeerd, in de richting van constructieve of destructieve activiteit. Dit is wat The Venus Project is alles over - regisseren onze technologie en middelen in de richting van de positieve, voor het maximale voordeel van mens en milieu, en het zoeken naar nieuwe manieren van denken en leven die benadrukken en vieren het enorme potentieel van de menselijke geest. Wij hebben de tools in handen om het ontwerpen en bouwen van een toekomst die het waard is van het menselijk potentieel. The Venus Project presenteert een gedurfde, nieuwe richting voor de mensheid, dat niets minder dan de totale herinrichting van onze cultuur met zich meebrengt. Wat volgt is geen poging om te voorspellen wat er zal gebeuren, alleen wat er gedaan kon worden. De verantwoordelijkheid voor onze toekomst ligt in onze handen, en hangt af van de beslissingen die we vandaag maken. De grootste bron die vandaag de dag beschikbaar is, is onze eigen vindingrijkheid.
Terwijl de sociale hervormers en denktanks formuleren strategieën die slechts oppervlakkige symptomen te behandelen, zonder het aanraken van de fundamentele sociale werking, The Venus Project benadert deze problemen enigszins anders. We voelen dat we niet kunnen deze problemen in het kader van de huidige politieke en monetaire vestiging op te heffen. Het zou te veel jaren duren om alle ingrijpende veranderingen te bereiken. Waarschijnlijk zouden ze verdund en uitgedund zodanig dat de wijzigingen niet te onderscheiden zijn.
The Venus Project pleit voor een alternatieve visie voor een duurzame nieuwe wereldbeschaving in tegenstelling tot een sociaal systeem dat eerder is gegaan. Hoewel deze beschrijving is zeer gecondenseerd, het is gebaseerd op jaren van studie en experimenteel onderzoek door vele, vele mensen uit vele wetenschappelijke disciplines.
Wij stellen een frisse, holistische benadering - een die is gewijd aan mens en milieu. Het is een haalbare visie van een heldere en betere toekomst, een die past bij de tijd waarin wij leven is, en zowel praktisch en haalbaar is voor een positieve toekomst voor alle mensen in de wereld.
Roept The Venus Project voor een eenvoudige aanpak voor de herinrichting van een cultuur, waarin de eeuwenoude tekortkomingen van oorlog, armoede, honger, schulden, milieudegradatie en onnodig menselijk leed worden gezien niet alleen als vermijdbaar, maar volstrekt onaanvaardbaar.
Een van de uitgangspunten van The Venus Project is dat wij werken aan het hebben van alle hulpbronnen van de aarde als gemeenschappelijk erfgoed van alle mensen in de wereld. Alles wat minder is zal alleen resulteren in een voortzetting van dezelfde catalogus van de problemen die inherent zijn aan het huidige systeem.
Door de geschiedenis heen, is verandering traag. Opeenvolgende groepen van incompetente leiders hebben vervangen degenen die hen voorafgingen, maar de onderliggende sociale en economische problemen blijven, omdat de basiswaarde systemen ongewijzigd zijn gegaan. De problemen waarmee we worden geconfronteerd met vandaag kan niet politiek of financieel worden opgelost, omdat ze zeer technisch van aard. Er kan zelfs voldoende geld beschikbaar te betalen voor de vereiste veranderingen, maar er zijn meer dan genoeg middelen. Dit is de reden waarom The Venus Project pleit voor de overgang van een monetaire-gebaseerde samenleving aan de uiteindelijke realisatie van een resource-based wereldeconomie.
We realiseren om de overgang te maken van onze huidige cultuur, dat is politiek incompetent, schaarste-georiënteerd en verouderd, om deze nieuwe, zal meer humane samenleving een grote sprong voorwaarts in zowel denken en handelen vereisen.

52 guests thanked already.

• Send private message

4

Saturday, August 2nd 2014, 7:45am

Blijkbaar heb ik voor de vertaling de Engelse versie nodig als ik dan rechtsboven op de site klik voor de Engelse taal dan krijg ik : 404 This page cannot be found!
Als ik naar Home ga is er geen probleem .

Edit : dit forum maakt van de originele Engelse site : Home
wat voor verwarring kan zorgen aangezien Home ook de knop is op de Nederlandse versie . de link werkt wel goed .

48 guests thanked already.

• Send private message

5

Saturday, August 2nd 2014, 7:55am

Ik vraag me af als ik ga testen of het wel de juiste mensen bereikt .

45 guests thanked already.
© Linguistic Team International 2018
Context In Motion