You are not logged in.

• "ThorHusby" started this thread

Date of registration: Aug 15th 2014

Language Team: Norwegian, English, Native language: Norwegian.

Focus Group: English Proofreader
Translator
Translation Proofreader
Language Team Assistant

• Send private message

1

Monday, November 17th 2014, 12:43pm

Hei og hopp

Heisann!

@kbrekken:

Jeg heter Thor og har vært aktiv hos LTI siden september. Har korrekturlest engelsk og timeshiftet litte grann.

Tenkte nå jeg kunne prøve meg på oversetting. Ser at sist gang noen var aktiv her, så drev dere med "The Best That Money Can't Buy". Er det det dere driver med hovedsakelig ennå? Til info så kan jeg si at jeg har satt meg inn i alle guidelines som det er anbefalt å lese før man begynner med noe arbeid.

Er det noen nettbaserte engelsk-norsk ordbøker som du vil anbefale? Jeg vurderer litt en av ordbøkene på ordnett.no, men tar en gjerne en som er gratis, bare den er korrekt.

Takk for meg i denne omgang :smiley:

45 guests thanked already.
  • "kbrekken" is male

Date of registration: May 1st 2013

Language Team: Norwegian

Focus Group: Translator
Language Coordinator

• Send private message

2

Monday, November 17th 2014, 5:30pm

Hei Thor,

velkommen til den norskspråklige delen av LTI:) Mitt navn er Knut. Kjekt at du vil hjelpe til!

Vi holder fortsatt på med "The Best That Money Can't Buy", og vi er på vei inn i en avslutningsfase der boken behandles i sin helhet for å se om språket er konsekvent.
Ellers finnes det også mange videoer som trenger norske tekster på dotSUB, en side jeg antar at du har kjennskap til fra å korrekturlese og time shifte :)
Vi har også en del tekster og nettsider som trenger oversettelse, så vel som korrekturlesing, i Pootle.

Når det gjelder ordbøker på nett, vet jeg ikke om så mange gratis annet enn google. Den fungerer i mange tilfeller, men den har sine feil.
Tritrans.net gir deg oversettelser fra engelsk fra Oxford Dictionaries til norsk fra Bokmålsordboka. Har brukt den tidligere, men den har blitt forandret fra den gang.
Jeg pleier til tider selv å bruke onelook.com for å få definisjonen på engelske ord jeg er usikker på, i forsøk på å bedre forstå hvilket norsk ord som passer.

Håper du fikk svar på det du lurte på. Hvis ikke, så gi beskjed, og hvis du har flere spørsmål, så bare spør :)

1 registered user and 48 guests thanked already.

Users who thanked for this post:

ThorHusby

• "ThorHusby" started this thread

Date of registration: Aug 15th 2014

Language Team: Norwegian, English, Native language: Norwegian.

Focus Group: English Proofreader
Translator
Translation Proofreader
Language Team Assistant

• Send private message

3

Monday, November 17th 2014, 9:33pm

Hei Knut. Takk for kjapt svar! Flott kanindrakt!

Da prøver jeg meg på en kort video som en start, siden det virker som dere er i avslutningsfasen.

Tenker på denne videoen: Teaching creativity - Jacque Fresco
Beskrivelse: Jacque Fresco talks about Teaching creativity (April, 2010, Bogota, Colombia).

Det ser ut som den er åpen for oversettelse, og jeg får tilgang til den. Da er det bare å sette igang? :)

Finnes det en oppdatert liste over videoer som er tilgjengelig for oversettelse? Har sett på video repository men det ser ut som det ikke har blitt lagt til videoer fra i år, så denne blir kanskje ikke oppdatert lenger...

43 guests thanked already.
  • "kbrekken" is male

Date of registration: May 1st 2013

Language Team: Norwegian

Focus Group: Translator
Language Coordinator

• Send private message

4

Tuesday, November 18th 2014, 7:47am

Hei, og takk for det (egentlig et isbjørnkostyme, som i isbjørnen Knut :p)

Ja, det er bare å sette i gang med det du har lyst til :)
Vi har per i dag ingen annen oversikt over hvilke videoer som trenger tekst og hvilke som må korrekturleses annet video_repository, så jeg kan jobbe med å få lagt inn det som har blitt gjort med videoene som allerede ligger der.

Bare gi en lyd hvis du trenger hjelp til noe :) Lykke til

1 registered user and 48 guests thanked already.

Users who thanked for this post:

ThorHusby

© Linguistic Team International 2019
Context In Motion